جشن امضای کتاب «بلند شو رفیق!» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاه کتابی است که در میانهٔ اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود.
این نمایشگاه، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در ایران است.

نخستین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۶۶ در نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برپا شد و تا سال ۱۳۸۵ برگزاری آن در همین مکان ادامه یافت. امّا از سال ۱۳۸۶ نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران (در محله عباس‌آباد) برگزار گردید و در سال ۱۳۹۵ (بیست و نهمین دوره) محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران تغییر یافت ، این در حالیست که سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجدد در مصلی برگزار گردید .

جشن امضای “کتاب بلند شو رفیق!”

در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با حضور دکتر حامد سلیمی «مرد موفقیت ایران»، جشن امضای کتاب بلند شو رفیق! با حضور چشمگیر هواداران و طرفداران وینیک و دکتر حامد سلیمی برگزار شد.

در این جشن علاوه بر امضاء پرفروش‌ترین کتاب انگیزشی-عملی تحت عنوان “بلند شو رفیق!” توسط دکتر حامد سلیمی، نویسنده قدرتمند و با انگیزه این کتاب، دیدارهای دوستانه نیز با وی و تیم محبوب وینیک در این نمایشگاه صورت گرفت.

نکته قابل توجه این‌ است که با حضور دکتر حامد سلیمی و تیم وینیک در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فروش بی‌نظیری از کتاب بلند شو رفیق! رخ داد که در کنار جلب توجه افراد حضور یافته در غرفه نسل نواندیش، باعث اتمام موجودی و چاپ مجدد این کتاب در روزهای واپسین نمایشگاه شد که این نکته نشان دهنده استقبال کم‌نظیر مردم از این کتاب انگیزشی-عملی بوده است.

 

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد .

نمایشگاه کتاب تهران، پرمخاطب‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست!

قائم‌مقام، رئیس شورای نظارت، ارزیابی و عضو شورای برنامه‌ریزی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آیین پایانی این رویداد گفت: نمایشگاه کتاب تهران به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و از نظر گستره‌ی فضای نمایشگاهی، رتبه‌ دوم در دنیا را دارد.

به‌ گزارش ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیر مسعود شهرام‌نیا با اشاره به حضور بیش از ۲۱۰۰ ناشر داخلی و بیش از ۵۵۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب افزود: «در مجموع، پانصدهزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شد.»
وی با ابراز خرسندی از روند برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: خوشحالیم که قدمی ارزشمند و موثر در این راه برداشته شد.
قائم مقام نمایشگاه با بیان اینکه هشتاد هزار متر مربع فضای مسقف در اختیار نمایشگاه قرار داشت تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تهران به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و از نظر گستره‌ی فضای نمایشگاهی، رتبه‌ی دوم در دنیا را دارد.
شهرام‌نیا، حضور و مشارکت نمایندگانی از ۵۳ کشور در بخش فروش و بین‌الملل را از نقاط قابل توجه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد و گفت: حضور صربستان به عنوان مهمان ویژه‌ی نمایشگاه و تونس به عنوان شهر مهمان در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران را از نقاط بارز و برکات و نتایج حوزه‌ی بین‌الملل در حوزه‌ی فرهنگ و نشر کتاب دانست.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری ده‌ها عنوان برنامه‌‌‌ و جشن و نشست‌‌‌ تخصصی در حوزه‌ی نشر و ترجمه و دیپلماسی فرهنگ در بخش بین‌المللی گفت: خوشحالیم که می‌توانیم بگویم این دوره، دوره‌ی موفقی بود.
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در پایان با بیان اینکه در مجموع هفتاد دستگاه اجرایی و خدماتی در نمایشگاه کتاب تهران همکاری تنگاتنگی داشته‌اند، تصریح کرد: در طول این دوره از برگزاری نمایشگاه، بیش از دویست نشست از طرف کمیته‌‌‌های مختلف نمایشگاه در طول آن برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.